flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Як зареєструвати право власності на нерухоме майно, якщо втрачено документ

28 січня 2025, 14:57

Фахівці Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) нагадують, що державна реєстрація прав - це офіційне підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення прав на нерухомість шляхом внесення даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Що робити у випадку втрати документа?

1. Якщо документ втрачено, пошкоджено або зіпсовано, необхідно звернутися до державного реєстратора із заявою про реєстрацію права власності.

2. Реєстратор перевірить:

- наявність зареєстрованих прав у Державному земельному кадастрі (для земельних ділянок),

- дані у Реєстрі прав власності на нерухоме майно (для об'єктів закінченого або незавершеного будівництва),

- відомості на паперових носіях у бюро технічної інвентаризації (реєстрових книгах, реєстраційних справах).

3. Якщо права підтверджено, відомості вносяться до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно із позначкою про втрату документа. У разі відсутності підтвердження державний реєстратор змушений відмовити.

Які документи можуть бути втрачені?

Найпоширеніші документи, що посвідчують право власності або інші речові права:

  • Державний акт на право власності чи постійного користування земельною ділянкою,

  • Свідоцтво про право власності на нерухоме майно,

  • Нотаріально посвідчені договори (купівлі-продажу, дарування, міни тощо),

  • Свідоцтво про право на спадщину,

  • Інші документи, що підтверджували право власності відповідно до законодавства.

Важливо: Якщо документ втрачено після того, як записи було внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, жодних додаткових дій вчиняти не потрібно. Зареєстровані права підтверджуються інформацією з реєстру.

Інші важливі аспекти

Адміністративний збір за реєстрацію у випадку втрати документа не стягується.

Реєстрація проводиться за місцезнаходженням нерухомого майна, але в окремих випадках це можна зробити незалежно від його розташування (згідно з наказом Міністерства юстиції від 09.06.2023 № 2179/5).

Джерело: ЮР ЛІГА